Advokační materiály
One pager – Provázející učitelé. Nevyužitá příležitost českého školství
Policy paper – Provázející učitel. Slepá skvrna přípravy učitelů
Pomůcky pro provázející učitele a lektory
Publikace – Učíme se navzájem. Kompetenční rámec provázejícího učitele (B. Pravdová, 2023)
Kartičky – Kompetenční rámec provázejícího učitele (Učitel naživo ve spolupráci s provázejícími učiteli, 2020, aktualizace 2023)
Pomůcky pro studenty a studentky učitelství
Kompetenčním rámec absolventa učitelství (MŠMT, 2023)
Kartičky pro formativní hodnocení studenta učitelství (Učitel naživo, 2021)
Doporučení pro práci s Kompetenčním rámcem studenta učitelství (J. Michnová, B. Pravdová, 2021).
Studie
Pedagogika – Utváření profesního sebepojetí učitele jako součást kurikula studijního programu učitelství (B. Pravdová, 2022)
Provázející učitel – slepá skvrna přípravy učitelů v Česku. Kde se můžeme v Evropě inspirovat? Vybrané aspekty dobré praxe (Učitel naživo, 2022)
Shrnutí výzkumu – Modely pregraduální přípravy učitelů pro 2. a 3. stupeň – Finsko, Švédsko, Anglie, Estonsko, Rakousko. Hlavní zjištění a doporučení pro ČR (Učitel naživo, 2021)
Články
Řízení školy – Provázející učitele čekají změny: V čem spočívají a komu prospějí?
EDUin – MŠMT hledá cesty, jak systémově podpořit provázející učitele. Našlápnuto má dobře, příprava budoucích učitelů ale nemůže být pro ty provázející vedlejšákem (A. Gáborová, 2023)
Řízení školy – I učitelé potřebují své učitele – provázejícího a uvádějícího (A. Francová, 2022)
Řízení školy – Provázející učitel jako slepá skvrna přípravy učitelů (A. Francová, 2022)
Řízení školy – Kompetenční rámec absolventa učitelství – příležitost přivést do škol kvalitnější učitele (A. Francová, 2023)
Podcasty
Hovory z kabinetu s Danielem Pražákem
Speciální díly populárního podcastu o školství věnované tématu provázejících učitelů.
Jak přicházejí na svět učitelé a učitelky?
Podcast Komunity vzdělavatelů budoucích učitelů – platformy, která sdružuje ty, kdo připravují budoucí učitele a učitelky, a to napříč ČR i institucemi.